Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

Vårlängtan!

Av Ann-Sofie - 4 mars 2015 17:55

 

Nu längtar jag efter våren! Solen har tittat fram ganska mycket de senaste dagarna men tyvärr har jag inte kunnat njuta av det så mycket då det varit fullt upp med vabb och jobb.  Barnen har varit hemma från dagis i över en vecka nu med influensaliknande symptom; hosta, slem, snor och hög feber. Inte så kul för varken dem eller oss föräldrar men det hör ju till vintern och småbarnslivet så det är bara att gilla läget. Även om de inte är helt friska ännu så det iaf på bättringsvägen och det gjorde mig genast på bättre humör. Idag var det min tur att åka till jobbet och min man tog hand om vabbandet så jag tog med mig lite fika och bjöd mina kollegor på...


Dock var det inte läge att ta med hembakat med alla basciller så det fick bli minimuffins med citronsmak från mataffären. Tycker faktiskt att dessa är riktigt goda och i helt perfekt storlek. Och de går ju alltid att piffa till lite extra med nån god frostig och lite bär om man är sugen på något extra gott! 




 
 
Tove

Tove

4 mars 2015 20:45

Stackars små pojkar! Faster längtar efter dem, så de får allt ta och krya på sig! Kramar!

http://www.tovesvensson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofie - 1 maj 2023 21:09

 Denna veckan har vi varit på botaniska trädgården i göteborg. Den dagen vi var där var det en japansk hanami festival där vi provade ett te som heter boba som är typ som iste fast med en annan smak och gele och frukt bitar? Vi fick välja påm två oli...

Av Ann-Sofie - 26 april 2023 12:12

Man får ha fritt på skolan och tänkte logga in på bloggen och skriva om skolmat. Idag hade vi purjolökssoppa och kycklingssoppa med bröd som smakade kanel. Inte den bästa skolmaten men okej. Så om ert barn inte ätit idag på skolan och han komme...

Av Ann-Sofie - 24 april 2023 21:30


  2023 och nu köööör vi en comeback...denna gång har jag sällskap av Filip. Troligen kommer han snart ta över här och jag blir sonens blogg assistent. Hursomhelst tänkte vi dela några våriga tips!  Firade "aprilbarnen" i släkten i helgen och inledd...

Av Ann-Sofie - 17 juli 2017 15:15

Försommaren är en tid full av kalasande för de flesta och inte minst i vår familj. Under juni månad kalasade vi tre helger då både jag och mina små pojkar fyller år i början av juli. Vi startade med barnkalas för vår minsta kille som snart fyller fem...

Av Ann-Sofie - 20 april 2017 19:00

Påskhelgen spenderades med familjen och inleddes faktiskt med en sugarkitchen visning. Eftersom det var långfredag fick den lite påsktema och vi dekorerade cupcakes och modellerade kycklingar tillsammans. Det var en trevlig kväll och alla var nöjda m...

Ovido - Quiz & Flashcards