Direktlänk till inlägg 6 mars 2017

Passion för mat och härlig inspiration!

Av Ann-Sofie - 6 mars 2017 21:00

För ett par helger sedan gick matmässan "Passion för mat 2017" av stapeln och jag och min man åt oss genom ostar, olika rökta delikatesser, äpplemust och glass. För min del var höjdpunkten annars att testa den lilla avsmakningsmenyn som min favoritkock Katja Palmdahl tagit fram. Om man är sugen på att tillaga denna hemma (vilket jag är) så skall man kunna hitta recepeten på hemsidan "Passion för mat". Det hade dock inte kommit upp i dagsläget så tillsvidare får man nöja sig med förra årets meny och recept.

 

Vi lämnade mässan mätta och belåtna och nöjda med en stunds egentid då barnen hängde med barnvakten. Inte varje dag man får chansen till en dejt på tu man hand med äkta mannen.


Helgen bjöd även på lite verklig egentid då jag, på söndagen, efter att simskolan var avklarad för pojkarna åkte in till stan och var med på ett event anordnat av Frida Ramstedt som driver inredningsbloggen Trendenser.

 

Jag har aldrig varit på någon sådan tillställning förut men det var intressant, roligt och mycket välarrangerat. Många intressanta föreläsningar av duktiga entreprenörer såsom grundarna av Royal design och Mapiful. Ni har säkert sett de personliga posters man själv kan skapa och beställa hos Mapiful. Jag har faktiskt redan beställt en själv som kommer bli den perfekta födelsedagspresenten till en speciell person i min närhet..  

 

Favoriten var ändå coola Sofi Fahrman som talade väldigt inspireranden och med stort engagemang om alla sina projekt hon är engagerad i. Hon är verkligen en idéspruta med mycket energi som smittade av sig i lokalen.  

 


 Dagen avslutade sedan med god och trevlig middag tillsammans med alla deltagarna.  Laxsashimin nedan inledde middagen!


 

     

Jag fick även med mig en välfylld goodiebag hem med olika erbjudande och smakprover.

 


Stort tack till Trendenser och Frida för en givande och intressant dag. Alla bilderna från eventet är tagna av @alicej.se.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofie - 1 maj 2023 21:09

 Denna veckan har vi varit på botaniska trädgården i göteborg. Den dagen vi var där var det en japansk hanami festival där vi provade ett te som heter boba som är typ som iste fast med en annan smak och gele och frukt bitar? Vi fick välja påm två oli...

Av Ann-Sofie - 26 april 2023 12:12

Man får ha fritt på skolan och tänkte logga in på bloggen och skriva om skolmat. Idag hade vi purjolökssoppa och kycklingssoppa med bröd som smakade kanel. Inte den bästa skolmaten men okej. Så om ert barn inte ätit idag på skolan och han komme...

Av Ann-Sofie - 24 april 2023 21:30


  2023 och nu köööör vi en comeback...denna gång har jag sällskap av Filip. Troligen kommer han snart ta över här och jag blir sonens blogg assistent. Hursomhelst tänkte vi dela några våriga tips!  Firade "aprilbarnen" i släkten i helgen och inledd...

Av Ann-Sofie - 17 juli 2017 15:15

Försommaren är en tid full av kalasande för de flesta och inte minst i vår familj. Under juni månad kalasade vi tre helger då både jag och mina små pojkar fyller år i början av juli. Vi startade med barnkalas för vår minsta kille som snart fyller fem...

Av Ann-Sofie - 20 april 2017 19:00

Påskhelgen spenderades med familjen och inleddes faktiskt med en sugarkitchen visning. Eftersom det var långfredag fick den lite påsktema och vi dekorerade cupcakes och modellerade kycklingar tillsammans. Det var en trevlig kväll och alla var nöjda m...

Skapa flashcards