Alla inlägg under september 2013

Av Ann-Sofie - 20 september 2013 06:56

Igår var sade jag hej då till mina Volvokollegor på Arendal. Det var sista jobbdagen på Arendal där jag jobbat med på olika avdelningar och i olika befattningar under snart 10 år. På måndag bär det  istaället av till en annan anläggning dock fortfarande Volvoblå! Det skall bli spännande men det är alltid med blandade känslor man avslutar något gammalt och påbörjar något nytt. Många gamla kollgeor har blivit mina vänner och jag kommer sakna att inte träffa dem dagligen. Även miljön därute med den fina promenadslinga vid havet man kunde ta efter lunch kommer också vara något som jag kommer längta efter ibland.


Igår bjöd jag min avdelning på "Hej då frulle" och där ingåck små kladdkakmuffins som jag lovade lägga ut recpetet på. I samband med lunchen tackade de mig för tiden där och jag fick jättefina smycken och en stor fin orkide. Passar bra eftersom nästan alla blommor vi har hemma är halvdöda...


Kladdkakemuffins

Normalstora 12st

Små 15-20st

225 grader


2 ägg

3 dl socker

1½ dl mjöl

4 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

1 krm salt

100g smält smör


Smält smöret i kastrull. Blanda i först socker sedan kakao, vaniljsocker och salt följt av äggen , ett efter ett. Blanda sedan i mjölet. Häll sedan up smeten i formarna och grädda ca 10 min.


OBS dessa är perfekta att frysa och väldigt goda att äta direkt från frysen. Vill man göra de lite festliga som bakelser och vispa grädde att klicka alt spritsa över. Garnera gärna med hallon, jordgubbar och blåbär.



 

 

Lycka till med baket och till mina gamla kollegor som läser detta önskar jag allt gott och hoppas vi ses snart!!

 

 





Skapa flashcards