Direktlänk till inlägg 20 april 2017

Smarrig påsk!

Av Ann-Sofie - 20 april 2017 19:00

Påskhelgen spenderades med familjen och inleddes faktiskt med en sugarkitchen visning. Eftersom det var långfredag fick den lite påsktema och vi dekorerade cupcakes och modellerade kycklingar tillsammans. Det var en trevlig kväll och alla var nöjda med sina skapelser som man antingen tog med sig hem eller mumsade på till kaffet.

 


Baktemat fortsatte på påskafton då dagen började med tårtbakning eftersom vi senare på dagen skulle passa på att fira såväl min pappa som min syster som båda fyller år under april månad. Det blev en rulltårta fylld med jordgubbar och whipped cream frosting.


 


Det blev lite extra festligt då lillebror drog igång  ja må du leva med fullt engagemang och vi alla hejjade såklart på när det var dags för födelsdagsbarnen att blåsa ut ljusen på tårtan.

     


Efter detta firande drog vi vidare till Torslanda för påskfirande med kusiner och övrig familj. Efter ett gott påskbord och en lång dag med massa skoj somnade vi gott på påskaftonkväll. Njöt sedan av en lugn fortsättning av påskhelgen.


Längtar nu efter lite varmare och soligare vårväder. Borde dock få en dos under valborgshelgen då det blir en trip till Palma på tu man hand med min man. Skall bli alldeles alldeles underbart!! Vi skall bo centralt i Palma och jag har tänkt att boka bord på en trevlig restaurang någon av kvällarna. Tips på detta mottages därför tacksamt!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofie - 1 maj 2023 21:09

 Denna veckan har vi varit på botaniska trädgården i göteborg. Den dagen vi var där var det en japansk hanami festival där vi provade ett te som heter boba som är typ som iste fast med en annan smak och gele och frukt bitar? Vi fick välja påm två oli...

Av Ann-Sofie - 26 april 2023 12:12

Man får ha fritt på skolan och tänkte logga in på bloggen och skriva om skolmat. Idag hade vi purjolökssoppa och kycklingssoppa med bröd som smakade kanel. Inte den bästa skolmaten men okej. Så om ert barn inte ätit idag på skolan och han komme...

Av Ann-Sofie - 24 april 2023 21:30


  2023 och nu köööör vi en comeback...denna gång har jag sällskap av Filip. Troligen kommer han snart ta över här och jag blir sonens blogg assistent. Hursomhelst tänkte vi dela några våriga tips!  Firade "aprilbarnen" i släkten i helgen och inledd...

Av Ann-Sofie - 17 juli 2017 15:15

Försommaren är en tid full av kalasande för de flesta och inte minst i vår familj. Under juni månad kalasade vi tre helger då både jag och mina små pojkar fyller år i början av juli. Vi startade med barnkalas för vår minsta kille som snart fyller fem...

Av Ann-Sofie - 1 april 2017 10:45

 ....& Praktisk handbok för alla. Så häftigt med gamla kokböcker! Jag har fått de på bilden nedan från olika håll och de är tryckta från slutet av 1800-talet till mitten av 1900-talet. Roligt tillskott i min stora kokbokssamling.      Har gått ig...

Ovido - Quiz & Flashcards